sobota, 20 stycznia 2018

Sierpien, wrzesień, październik 2009

19.10

„Żyj długo wędrowcze i życie swoje rozważaj…”
„W serca własnego patrz głębię…”


05.10
 z myśli św. Josemarii Escrivy…
„W twoim życiu, jeśli tak postanowisz, wszystko może stać się ofiarą dla Pana, okazją do rozmowy z twoim Ojcem Niebieskim, który zawsze ma i rozdaje nowe światła.”
„Przeczytałem przysłowie, bardzo popularne w niektórych kręgach: Świat należy do Boga, ale Bóg wynajmuje go ludziom dzielnym, i to mnie zastanowiło. – Na co czekasz?”
„Jedyny sposób poznania Jezusa: obcować z Nim! W Nim znajdziesz zawsze Ojca, Przyjaciela, Doradcę, Współpracownika we wszystkich szlachetnych działaniach twego codziennego życia…
- A wraz z obcowaniem, zrodzi się Miłość.”


28.09

Dziś stanęłam w obronie kapłana. Wyjechał na urlop. Ktoś stwierdził, że pojechała z nim pewna kobieta, w przekonaniu wielu osób, blisko z nim związana . Ja w to nie wierzę. I gdy usłyszałam od pewnej osoby o ich rzekomym wyjeździe, zadałam krótkie pytanie: widziałaś ich wsiadających razem do samochodu?
Ona: Nie, ale słyszałam to od osób, które to widziały na własne oczy. Ja:
Widziałaś ich wsiadających razem do samochodu? Ona: Ale to są osoby wiarygodne. Ja: Wiarygodne czy nie, ty nie widziałaś ich razem, więc nie powtarzaj takich rzeczy.
Zmieniła temat.
Jechałam samochodem w godzinach popołudniowych. Widziałam kobietę, które podobno wyjechała z księdzem. Została. Wyjeżdżała SAMA z garażu. Ksiądz na urlopie wiele kilometrów od parafii.
06.09
Zmarł Kapłan, który przez 22 lata sprawował w mojej parafii funkcję proboszcza, po czym przeszedł na emeryturę i trafił do domu księży emerytów. Pogrzeb we wtorek. Dużo o nim myślę, ponieważ znałam go dobrze. Ochrzcił mnie, u niego się po raz pierwszy spowiadałam i z jego RĄK przyjęłam Pierwszą  Komunię Świętą.
Lubiłam go i chociaż ostatni raz widziałam go wiele lat temu, to jednak w moim sercu pozostanie jako ten, który mnie włączył do Kościoła Chrystusowego i miał duży wpływ na moją wiarę.
Dziękuję Tobie, Panie, za jego posługę, za powołanie, za te lata, które kierował naszą parafią, za dobro, którego ja i moja rodzina doświadczyliśmy z jego strony,przyjmij go do Niebieskiej Ojczyzny.


06.09

Wiesz, co to znaczy iść za Chrystusem?
To jest:
myśleć jak On, mówić jak On,
czuć jak On, robić jak On.
Nie iść na prawo, kiedy On na lewo;
ani na lewo, kiedy On na prawo.
Nie zostawać w tyle, kiedy On naprzód;
ani naprzód, kiedy On w tyle.
Nie mówić nie, kiedy On mówi tak,
ani tak, kiedy On nie.
Nie kochać tego, co On nienawidzi;
nie nienawidzić, co On kocha.
Nie weselić się z Jego smutku;
nie smucić się z Jego wesela.
Nie wynosić tego, co On poniża;
nie poniżać tego, co On wynosi.
Z Nim wszystko mieć wspólne:
wspólne używanie,
wspólne cierpienie,
wspólne poniżenie,
wspólną chwałę,
wspólny krzyż na ziemi,
wspólne szczęście w niebie;
wszystko, wszystko wspólne:
serce, umysł, duszę,
chęć, rozum, wolę,
czas i wieczność;
wszystko wspólne,
wszystko jedno, jedno, jedno!
Oto jest iść za Chrystusem!
Oto jest wiara, która zbawia


05.09

 Nie myśl o tym, co inni mogliby Ci zaoferować, ale zastanów się, co Ty sam możesz im dać…

02.09

…Zasadniczą treścią modlitwy brewiarzowej są teksty Pisma świętego, szczególnie Księgi Psalmów. Modląc się tymi tekstami, możemy zawsze odnaleźć pokarm duchowy. W każdym stanie naszego ducha spotykamy treści, które pomagają nam przeżyć swoją aktualną sytuację życiową i emocjonalną. Możemy więc wychwalać Pana Boga za wielkie dary Jego łaskawości i miłosierdzia, możemy zachwycać się, wraz z psalmistą, pięknem świata i wszystkich dzieł stworzonych. Teksty modlitwy brewiarzowej pomagają nam również znaleźć słowa, by Pana Boga przebłagać za nasz grzech i upadek. Nawet wtedy, gdy nie wiemy jaki ma być nasz następny krok, gdy zbłądziliśmy, poplątały się nam ścieżki życia, sięgamy po brewiarz, by znaleźć wskazówki, przykłady życia i wzorce postępowania… 


18.08
„I chodzą ludzie podziwiać szczyty gór i wzdęte fale morza, i szerokie nurty rzek, i przestwór oceanu, i kręgi gwiezdne, a siebie zaniebują”.
 
św. Augustyn 
10.08
„Postaw, Panie, straż moim ustom
i wartę przy bramie warg moich” I od złego słowa ochroń mnie, Panie…


09.08
„Nie pozwól by kierowała Tobą przeszłość, ale niech będzie ona częścią tego, kim będziesz…”

 03.08
Jest Bóg! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz