poniedziałek, 3 sierpnia 2015

BUT(nie)

Chadzam w jednym buciku, niczym Kopciuszek, bynajmniej nie za sprawą wróżki, która da mi męża księcia.. Mej niedoli winny jest okrutny los - w jednym z moich ulubionych butów odpadła podeszła! I to tak, że już żadna siła jej nie doklei. Odpadła definitywnie i złośliwie! Jestem poirytowana, bo bez czarnego obuwia ciężko się obejść. Zamówiłam więc coś nowego przez internet, za "jedyne" 200 zł. Ktoś mi powie: - Czemu takie drogie? To odpowiem - bo ciężko jest znaleźć buty, które by pomieściły moja delikatną, subtelną, kobiecą nóżkę nr 45 :-). Jak szukam to widzę, że takich butów albo nie ma, albo są, ale brzydkie. Od kilku zaopatruję się w pewnym sklepie, u samego producenta dużego damskiego obuwia, i wszystko jest ok, ale cena... No, duża jak na moje możliwości. Pocieszam się myślą, że dobre buty to inwestycja na lata. Te, które mi się popsuły, miałam bardzo długo, i tak dłużej niż się spodziewałam :-)
Na koniec - pytanie: macie jakieś pomysły, jak można rozciągnąć buta, który ciśnie :-) ?

2 komentarze:

  1. a dasz linka na tego producenta??
    co do rozciągania butów - u szewca powinni mieć takie coś - pojęcia nie mam jak to się zwie, co rozciąga obuwie. widziałam, że ma! Słyszałam też, że wkłada się namoczone gazety? yyy - ale nie próbowałam! ;-)
    A tu wiele innych rad:
    Kupiłaś przez internet za małe buty, które są tak piękne, że nie masz sumienia zwrócić ich do sklepu? Jest kilka sposobów na to, aby je poszerzyć.
    MŁOTEK
    Jeśli buty zrobione są ze skóry, masz szczęście. Ten rodzaj tworzywa jest bardzo plastyczny. Nowo zakupione buty wystarczy ostukać delikatnie młotkiem w okolicach pięt.
    GRUBE SKARPETY
    W poszerzaniu obuwia pomagają grube "futrzane" skarpety. Nałóż je na stopy, a potem spróbuj wcisnąć stopy w buty. W takim zestawie musisz pochodzić kilka godzin. Najlepszy efekt uzyskasz, namaczając wcześniej skarpety w wodzie lub spirytusie.
    SPIRYTUS
    Jeśli Twoje buty są czarne i nie boisz się, że mogą zmienić kolor, wypchaj czubki butów watą lub gazetą namoczoną w spirytusie. Kilka godzin i bucik zmięknie...
    PARA WODNA
    To sposób, który sprawdzi się tylko przy butach skórzanych. Przez kilka minut potrzymaj but nad wrzącą wodą. Najlepiej ustaw but tak aby para z czajnika leciała prosto do wnętrza buta. Po kilku minutach parówki nałóż buty na stopy i spróbuj pochodzić w nich kilka godzin. Możesz nałożyć grube skarpety dla wzmocnienia efektu.
    ZAMRAŻARKA
    Wlej wodę do zamykanych torebek i umieść torebkę w każdym z butów. Buty włóż do zamrażarki na kilka godzin. Kontroluj efekt. Uważaj, aby nie nalać do takiej wkładki zbyt wiele wody, bo nowo kupione buty popękają i będą do wyrzucenia.
    OWIES
    Owies to stary sposób na za małe buty rodem z Dzikiego Zachodu. Włóż do zamykanych woreczków ziarna owsa, a następnie zalej je wodą. Pozostaw tak buty na kilka dni. Owies napuchnie od wody i pomoże Ci w rozszerzeniu obuwia.
    ZIEMNIAK
    Z pomocą w rozciąganiu obuwia przychodzą… ziemniaki. Obierz dużego ziemniaka, który jest delikatnie większy od czubka Twojego buta. Ziemniak musi być na tyle duży, aby rozciągał skórę. Wsuń go do środka i pozostaw na noc.
    PAPIER ŚCIERNY
    Jeśli buty nie są za małe a tylko obcierają Cię w jednym miejscu, weź kawałek papieru ściernego i dane miejsce delikatnie potrzyj. W ten sposób usuniesz problem, a przy okazji sprawisz, że stopa w bucie nie będzie się ślizgać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za te wszystkie rady :-) ! Ruszam działać, dam cynk, co pomoże :-) !

      Usuń